Feb 14, 2012

EMAK

harini valentine. SO WHAT? ye aku tau Islam haramkan sambut atau sebut pasal V day ni. tapi aku takdak boyfie. nak pk pasal V day ni nak watpe kan? kalau aku ada pun aku takkan celeb. ye betol. percaya lahh. HAHA

well mood menulis ni kejap naik mendadak, kejap turun gila-gila. macam sekarang ni., tetiba aku rasa nak menulis. yelah ni kan diari aku. dah private la katakan.. kwang3. yup lepas aku dah tak contact dia. aku rasa lega. rasa semuanya macam aku wat dengan ikhlas. walaupun aku teringat kat dia macam yang aku gtau dia, apa yang aku wat semua teringat dia, tapi feeling tu dah tak seteruk dulu. maybe ni memang saat aku betol2 dah fed up, puas kot dengan apa yang dah terjadi. maybe ni checkpoint yang terakhir. sesungguhnya aku rasa tenang dan tak berdendam. aku sentiasa berkata-kata dalam hati yang aku doakan dia sihat sentiasa dan bahagia serta berjaya dalam apa yang dia buat. lagipun dia berkawan dengan orang2 yang baik, so tak payah lah aku risau kan ? ALHAMDULILLAH untuk semua dugaan ni :) dan sekarang baru aku yakin yang ini keputusan yang paling bijak. Allah dah makbulkan doa aku, dah dengar rintihan aku. huk3. thanx Allah :))


itu satu hal. lepas aku dah "lepaskan" dia, mak aku pulak sakit. makin lama makin teruk. dan semalam yang paling teruk. demi Allah memang aku rasa tertekan. ye aku kan cepat panas hati. mak pulak asyik mengeluh pastu arahkan aku itu ini. aku kan tak suka diarahkan dnegan arahan yang bertubi-tubi. pastu biasalah oranng tua, nak kencing nak berak sakit itu sakit ini sebab mak aku takleh gerak takleh bangun langsung ! aku memang meradang, tapi aku wat jugak. aku jaga mak aku. aku tengah ngatok2 pun aku terpaksa buat yela sebab aku tido dengan mak aku, takkan nak bia je. aku tak sanggup dengar rintihan mak aku. walaupun aku meradang camtu tapi aku bukan anak yang derhaka tak heran mak langsung. aku just cepat panas hati je. ye memang boleh diibaratkan  ape yang aku wat ibarat tak iklas la sebab aku merungut, maraha dalam hati. yup memang aku berdosa. tapi aku tension, tertekan sebab g berurut dah, 3orang dh urut, g inject pun sudah. tapi stil ? makin teruk lak tu !! sesapa jadi aku akan tertekan jugak. tapi semalam g naik ambulan kot ! haha sebab mak aku langsung takleh bangun kan. kang jatuh lagi susah, lagi parah. masuk emergency, aku lah yang tunggu, layan kerenah mak aku. first time aku jaga memnang aku tertekan sangat tapi dah lama2 aku dah boleh terima. sekarang pun mak aku dah much better, tapi aku stil kena layan lah. nak kencing nak u'uuk aku kena angkat then mak aku wat la hal dia sampai setel. nasib ada beli mangkuk jamban tok orang sakit tu. membantu lah. tapi kalau mandi aku yang mandikan atas kusi roda. makan pun aku yang sediakan. bak kata orang, semuanya lah aku tolong, asalkan mak aku dah ada atas katil. dia nak tido ke nak mengereng ke apa ke, dia bole wat sendiri.

harini dah hari ke4 aku tak contact dia. takde sapa kawan aku yang tau aku jaga mak aku kecuali fie dengan cik piah sebab dorang contact aku haritu.. jangan nak kata yang jauh cmatu, yang paling dekat ni pun tak tahu. yelah mana tak nye. nak aku je yang contact dia. kat twitter pun camtu. kat fon apetah lagi. nak terasa? lantak kau lahh. aku dah malas nak layan. lantak la apa nak jadi pun. sebab masing2 tak tahu keadaan masing2. yang si A pulak tetiba msg kata rindu aku. apedehal? dah2 laa. tunggu jelah next sem camne. aku perlukan masa untuk aku bersendirian. kadang2 aku pk, mak ada satu je, kawan2 ade banyak boleh cari silih berganti. so mana yang lagi penting? family pun ad satu tu jelah. so jangan sedih bagai nak rak kalau hilang pakwe ke. dorang tu boleh ditukarkan. aku rasa lega dapat berbakti dengan mak aku. yelah MAK kan..

abah aku walaupu tak sehat jugak darah tinggi naik sangat kan, tapi dia stil leh urus diri. berbanding dengan mak aku. nak gerak perlu bantuan orang sebab wat masa ni kena guna kusi roda dulu. harap sangat mak aku cepat sehat leh jalan macam dulu sebab aku kesian kat kakak aku nanti bila aku dah naik sem nanti. ni tengah cuti takpelah aku jaga samada rela ke tak, larat ke tak. tu lah nasib aku tak keje kan. ada hikmah. sebab kalau lah aku keje dah sah2 lah aku kena behenti kan sebab dah jadi macam ni? takkan nak ambil cuti je kann. hehe


cukup membebel for today. daaaa~

No comments:

Post a Comment