Mar 25, 2011

ragam manusia

setiap orang yang kita kenal ada ragam masing-masing. ye kita semua tak sama. untuk mengenali seseorang itu dengan sedalam-dalamnya, untuk kita rasa selesa dengan dia, perlukan masa yang sangat-sangat lama adik-aik, cik kak cik abang sekalian.


even bestfriend aku pun, yang aku dah kawan masuk tahun ni dah 8 tahun since darjah 6 lagi, aku tak berap nak faham dia sangat tapi dia ye, faham dengan perangai aku. yelah tu, aku kot yang lembab sikit nak memahami nih. sebab, dengan DIA pun aku tak begitu faham jugak. ye ye aku yang salah, ok fine la kalau bab DIA ni aku mengaku.


TAPI ni cerita lain. in general lah, kita kena bijak dalam buat keputusan. tak semestinya masa mula-mula kenal kita rasa selesa dengan mereka , kita boleh terus anngap dia n semua yang baik-baik, share everything dengan dia. kenal dia dulu then baru tau sikit demi sedikit perangai dia. boleh pening kepala dibuatnyaa....


semakin kita dewasa, semakin matang la hendaknya pemikiran kita ni, tak lupa jugak dari segi perangai semua. jangan nak mengada-ngada macam budak-buda kurang kasih sayang. kalau dah nama kerja bergroup, SILA stay in your group. ambik berat tentang kerja, bekerjasama sampai semuanya settle. bukan sebok nak buat sorang-sorang, NAK MERAJUK TAK TENTU PASAL. bodohh. jangan nak cemar nama orang lain yang stay dalam group tu disebabkan kegedikan kau, kemengadaan kau, kekalutan kau. ni untuk semua orang !!


THANK YOU 

No comments:

Post a Comment