Nov 13, 2010

indahnya bahasa

disini saya ingin berkongsi ayat keramat yang mampu membuatkan si berlagak terkedu, si cabul meneguk air liur dan si gampang duduk terdiam.
mungkin ada yang sudah terlupa, atau buat-buat lupa, mungkin jugak tak pernah didedahkan sejak kecik lagi.

                     
       "TIADA KATA SECANTIK BAHASA"


ye, inilah ayat keramat tu. anda faham maksud tersirat dan tersurat ? ke tak tahu tersirat tersurat tu apa?huhu..tersirat maksudnya yang dipampang, manakala tersurat pulak maksud mendalam disebalik ayat yang terpampang tu. 


kalau anda sering berhadapan dengan orang yang selalu kurang ajar, mulut celupar, jangan tension-tension nak pikir nak balas ayat apa kat jahanam-jahanam tu. just sedekahkan ayat diatas dengan nada yang sopan, tak lupa senyuman yang mengoda habis ! hahaha.sah-sah muka si jahanam berubah, malu weh...


ayat yang cantik melambangkan keperibadian seseorang. jangan bagi mulut tu macam nak mintak pelempang dengan terompah je..ish ish.. oleh itu, gunakan lah selalu prinsip 'budi bahasa budaya kita'. orang pun tak bengang, kita pun hati senang :))





love.love.love

No comments:

Post a Comment